Vätternrundan får fortsatt sponsring

Foto: Petter Blomberg/Vätternrundan

Vätternrundan får förlängt sitt samarbete med Stadium. Parterna har skrivit ett nytt avtal som sträcker sig fram till 2021. – Sponsorn riktar sig till bredden, de satsar på barn och unga och de driver ett starkt hållbarhetsarbete. Allt det matchar väldigt bra den syn vi har, säger Gunilla Brynell Johansson, vd för Vätternrundan

Sedan tre år tillbaka är Stadium exklusiv sport- och retailpartner till Vätternrundan. Samarbetet innebär bland annat att dom står för den stora mässbutiken på området under Cykelveckan samt bidrar till olika aktiviteter för besökarna på området – med fokus på barn och ungdomar.

– För oss är det viktigt att våra deltagare kan hitta bra produkter och få kunskap och inspiration, under Cykelveckan och resten av året, säger Gunilla Brynell Johansson. Stadium har gjort en stor satsning på en fräsch välsorterad butik under Cykelveckan med bra exponering med bra service för alla våra cyklister. 

Det nya treårsavtalet innebär att man fördjupar och utvecklar samarbetet som ska leda till att inspirera fler människor till ett aktivt liv. Bland annat kommer Vätternrundan att delta i olika aktiviteter i Stadiums butiker under året.

– Vi är en stor och etablerad partner som matchar Vätternrundans grundvärderingar och vision väldigt väl, säger Gunilla Brynell Johansson. Vätternrundan är ett arrangemang för de många och Stadium har sitt fokus på breddidrott. De satsar även mycket på barn och unga och tillsammans tittar vi på den yngre målgruppen, bland annat genom konceptet ”Skoj med hoj” som lanserades i somras.

– Dessutom driver vi ett bra och aktivt hållbarhetsarbete och hållbarhet är en röd tråd i allt vi gör i Vätternrundan. Så jag ser fram emot tre års fortsatt gott samarbete.

– Det känns verkligen spännande att fortsätta utveckla samarbetet med Vätternrundan, världens största motionscykellopp. Vi är stolta över fortsatt förtroende och ser fram emot att tillsammans inspirera ännu fler människor till ett aktivt liv, säger Patrizia Nilsson”, Sports Marketing Manager Stadium.