ISP Sport och Erlandsson har tecknat ett nytt marknadsförings- och sponsoravtal för perioden 2019-2022. Avtalet innebär att Erlandsson utökar sitt idrottsengagemang under den kommande treårsperioden och även ingår partnerskap med flera idrottsförbund.
– Vi har utifrån vår rättighetsportfölj satt ihop ett komplett och heltäckande avtal som innebär en utökad närvaro för Erlandsson i olika idrotter, under olika säsonger och i olika kanaler, säger Andreas Ottermark, vd på ISP Sport.
Det nya avtalet innebär att Erlandsson nu blir partner till Svensk Friidrott, Svenska Skidförbundet längd – Ski Team Sweden X-Country, Svensk Futsal och till de svenska handbollslandslagen på både dam- och herrsidan samt till ungdoms-SM i handboll. Dessutom fortsätter företagets engagemang som huvudsponsor i Djurgården Fotboll, Djurgården Hockey, Malmö Redhawks och Almtuna IS.
– Med ett utökat partnerskap med flera av landets största och mest folkkära idrottsförbund och landslag ökar effekten av Erlandssons satsning på svensk idrott. Det ökar kännedomen om det egna varumärket i ett positivt sammanhang som berör och engagerar många människor på en nationell nivå.
I avtalet mellan Erlandsson och ISP ingår även ett helt nytt samarbete med den internationella appen Forza Fotball.