Svenska Cupen inledd med Tele2 som ny sponsor

Svenska Cupen är inledd. Foto: florian olivo/unsplash

Fragbite Group ABs dotterbolag Fragbite AB har inlett 2023 års upplaga av Svenska Cupen i Counter-Strike till vilken mobiloperatören Tele2 har anslutit för ett 2-årigt sponsorskap. Förra årets finalister Ninjas in Pyjamas och Eyeballers är klara för slutspelet som leder fram till finalen i SPACE Arena den 3 december.

Sveriges största nationella esportturnering i Counter-Strike har inletts, efter en första period med öppet kvalspel har nyligen gruppspelet tagit vid. Esportturnering anordnas av dotterbolaget Fragbite AB vars gaming- och esportbyrå CONFIG bistår sponsorer och partners med varumärkesbyggande kommunikation. Till turneringen ansluter nu mobiloperatören för ett sponsorskap som sträcker sig över två år.

”Vi är stolta över vårt nya samarbete med Svenska Cupen, då vi länge har varit en del av esport- och gamingvärlden. Nu under 2023 tar vi, som mobil- och bredbandsleverantör, ytterligare steg för att förstärka vår naturliga position inom gaming. Under året har vi framgångsrikt arrangerat två egna turneringar och med dem introducerat våra kunder till underhållande esport- och gamingupplevelser, och det blir ett väldigt spännande tillägg i vår satsning,” säger Jonas Lundquist, Marknadsdirektör, Tele2.

”Att en framträdande aktör tillika van mediaköpare som Tele2 väljer Svenska Cupen är ett kvitto på gaming- och esportpublikens styrka som målgrupp för framåtlutade konsumentvarumärken,” säger Marcus Teilman, VD och Koncernchef, Fragbite Group.

Finalen som hölls i en slutsåld SPACE Arena sågs online av över 1,6 miljoner unika tittare med drygt 3 miljoner startade streams. Turneringen introducerades 2022 och blev en publikframgång. Förra årets finalister Ninjas in Pyjamas och Eyeballers återkommer till slutspelet.