Terrass, skog, strand och hed i fokus på utemässan

Formlands nya utomhushall omfamnar många sidor av den danska naturen. Visualisering: MCH.

Utomhusmöbler och tillbehör till uteliv är i fokus i Formlands nya hall som berör teman som terrass, skog, strand och hed. I samma mässhall finner man dining och bland utställarna inom detta område finns stora förväntningar på årets Formland Autumn.

Slingrande stigar, ätbara landskap, skiktad belysning, avslappnande vattenfunktioner och utomhusrum för barn, sömn, hygge, kontor, fitness, wellness och kök hör till de populäraste utomhustrenderna. Allt detta behandlas i Formlands nya utomhushall som för första gången kan upplevas på Formland Autumn i år.

Mässan äger rum 20-22 augusti 2023 på MCH Messecenter Herning, Danmark och här kommer utställare som till exempel HAY och Louis Poulsen visa upp konkreta exempel på förskönande inslag för trädgård och uteliv.

– Vi har skapat ett unikt utställningsuniversum där vi bjuder in den danska naturen i form av element från skog, hed, strand och hav. Ljussättningen i mässhallen kommer att skifta mellan natt och dag i takt med att projiceringarna på områdets skärmar växlar uttryck. Överlag är mässhallen en illusion av utomhus och vi arbetar med både smak-, syn-, lukt-, känsel- och hörselsinnena, berättar Charlotte Hedegaard Johannesen, head of design på Formland, som designat den nya utomhushallen.

Mässhallen, vars innehåll kureras av trendexperten Mads Arlien-Søborg, bjuder förutom utställning på en rad workshoppar och andra aktiviteter.

Förväntningsfulla dining-utställare
I samma mässhall finner man dining, och bland utställarna inom detta område ser man fram emot mässan.

– Vi ser fram emot att möta entusiastiska kunder som vill marknadsföra våra varumärken under hösten och dessutom hoppas vi kunna förmedla vårt sätt att arbeta med kvadratmetrarna i butikerna. Vi gläder oss åt att visa upp hur starka och attraktiva vi är, säger Michelle Bergø, försäljningschef på Rosendahl Design Group, och berättar vidare vad besökarna kan förvänta sig:

– Vi presenterar ett inspirationsuniversum som utmanar ramarna för julens dukningar, oavsett om man föredrar ett överdådigt fantasifullt eller ett minimalistiskt julbord. Vi förmedlar nyheter i en härlig omgivning.

Michelle Bergø berättar att man som utställande företag på Formland når ut till många kunder - och att mässan ger Rosendahl Design Group möjlighet att visa upp sina åtta varumärken på ett tilltalande sätt.

Utställare: Årets viktigaste mässa
Bland utställarna i dining-området hittar man Georg Jensen, som ser fram emot att presentera såväl nyheter som övrigt sortiment i vackra omgivningar där professionalitet, storytelling, inspiration och inte minst nätverkande står överst på agendan.

– Formland är årets viktigaste mässa för oss. För det är på just Formland vi möter våra viktigaste butiker, hälsar på våra trognaste kunder och samtidigt presenterar årets viktigaste lanseringar. Det är här vi kan prata med våra kunder, skapa inspiration och lägga grunden för gemenskap inom branschen, så att hela industrin är bättre rustad inför den viktiga julhandeln. Vi ser alltid fram emot att komma till Formland, säger Maha Haven, försäljningschef på Georg Jensen.

Hon framhäver vikten av att inspireras på mässan, och att samtidigt som Georg Jensen vill inspirera sina kunder och övriga besökare, ser man även fram emot att inspireras för egen del.

– Att möta våra kunder på mässan är en fantastisk möjlighet för oss att ta emot feedback på nyhetslanseringar och skapa idéer för framtida sortiment, säger Maha Haven.

bild
I dining-området är förväntan stor bland årets utställare på Formland Autumn-mässan. Foto: MCH/Tony Brøchner.