Mycket nöjda utställare och konferensbesökare strör lovord över Träffpunkt Idrott som avslutades i förra veckan, torsdag, på Svenska Mässan.
– Det har varit en lång resa. Därför känns det fantastiskt att vi äntligen fick till det, säger Maria Wimnell, affärsansvarig för Träffpunkt Idrott.
Träffpunkt Idrott, Nordens ledande mötesplats inom idrott, bad, anläggning, friluftsliv och folkhälsa, avslutades 9 mars efter tre intensiva dagar.
120 leverantörer ställde ut på mässan, som hade 2 921 besök, och på konferensen deltog 749 personer.
– Det har också varit välbesökt, ibland nästan fullsatt, i konferenssalarna och framför öppna scenen på mässgolvet, säger Maria Wimnell.
– Jag har även fått väldig positiv input från utställare som tycker att de träffat helt rätt målgrupper. Så det känns verkligen som en fullträff!
Pandemin och dess följdverkningar har gång på gång gjort att Träffpunkt Idrott, som senast gick 2018, fått skjutas upp.
– Att vi till slut kunde mötas och genomföra Träffpunkt Idrott känns fantastiskt. Och viktigt för branschen. Inte minst för att kunna driva frågorna kring aktivitet, anläggning, folkhälsa och bad, säger Maria.
– Det har vi fått bekräftat under de här tre dagarna, där mycket handlat om att knyta kontakter och nätverka. Men också om att medverka i workshops och rundabordssamtal, lyckade satsningar som vi inte haft innan.
Nu tar hon sikte på 11–13 mars 2025 då Träffpunkt Idrott återkommer.
– I år har vi haft väldigt många bra diskussioner och nätverkande. Det har gett oss inspiration till att ytterligare utveckla mötesplatsen. Så nu är det fullt fokus framåt som gäller!