Göteborgsvarvet och Göteborgsvarvet Marathon ska öka satsningen på profilprodukter och väljer NeH som ny långsiktig partner. Målet är att stärka alla medverkandes upplevelse för att kunna utöka sin verksamhet över tid och därmed ger mer tillbaka till friidrotten i regionen. Partnerskapet inbegriper alla delar av Göteborgsvarvets och Göteborgsvarvet Marathons produktprofilering och exponering.
Att stärka Göteborgsvarvet och Göteborgsvarvet Marathon mot de primära målgrupperna är en stor del av NeH:s uppdrag, men målet med samarbetet är också att NeH med sin erfarenhet och nätverk inom evenemang ska bidra till evenemangens långsiktiga utveckling.
– Vi arbetar redan med flera spännande projekt som riktar sig mot rörelse och friskvård och vi ser väldigt mycket fram emot att få ta med oss den erfarenheten och vara med och utveckla såväl klassiska Göteborgsvarvet som årets nya satsning på Göteborgsvarvet Marathon, säger Peter Hultqvist, försäljningschef på NeH.
– Göteborgsvarvet är ett starkt varumärke som berör och som många kan relatera och associera till. Tillsammans med den nya satsningen på den dubbla distansen kan vi nu attrahera ytterligare löpare och öka intresset för våra arrangemang. Tillsammans med NeH kommer vi kunna lyfta fram våra lopp och synas ännu mer, vilket är viktigt både kort- och långsiktigt, säger Martin Bergman, förbundschef för Göteborgs Friidrottsförbund och vd för Göteborgsvarvet.
Göteborgsvarvet, som i år arrangeras för 41:a gången, går av stapeln den 11 september och åtta dagar senare (19 september) är det dags för den första upplagan av Göteborgsvarvet Marathon.